Často odpovídané dotazy

Na této stránce najdete zodpovězené dotazy týkající se nákupu licencí a licenčních pravidel a také technických detailů programu.

 
 

Je možné dokoupit další licence k verzi Zoner Photo Studia, která se již neprodává?

Objednat je možné výhradně licence nejnovější verze. V případě potřeby, například z důvodů kompatibility nebo technických omezení na straně uživatele, nás však můžete individuálně požádat o tzv. downgrade. Obdržíte sice licenci na nejnovější verzi programu, ovšem zároveň s ní zdarma i doplňkovou licenci na požadovanou starší verzi a vše potřebné k jejímu zprovoznění. U starší verze programu však již nemusíme garantovat jeho 100procentní funkčnost ani technickou podporu.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Je možné pořídit upgrade pouze části multilicence?

Ano, je to možné. Část licencí tak budete mít k nejnovější verzi programu, část vám zůstane ke starší. Potřebujete-li provést částečný upgrade trvalé multilicence, kontaktujte nás prosím.

Při přechodu z trvalé licence na předplacenou nehraje původní rozsah licence roli a můžete si zvolit libovolný počet uživatelů.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Prodáváte licence podle počtu uživatelů, nebo počtu počítačů? Jaký je v tom rozdíl? Je možné v multilicenci oba způsoby licencování nějak zkombinovat?

Počínaje verzí 18 vydáváme licence Zoner Photo Studia standardně „na uživatele“, zatímco do verze 17 byl rozhodující počet počítačů. Nové licencování přináší větší flexibilitu, protože uživatel svou licenci může využít na více zařízeních.

Licence „na počítač“ nadále poskytujeme školám a jiným organizacím, na jejichž počítačích se střídá větší množství uživatelů – typicky v učebnách nebo laboratořích. Kombinace obou způsobů licencování je možná na základě individuální dohody u velkých multilicencí.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Je možné nějak zařídit, aby zakoupenou firemní licenci mohli využívat i členové mojí rodiny? Existuje nějaké rodinné rozšíření pro komerční licence?

Řešení spočívá v přikoupení samostatné zvýhodněné doplňkové licence s rozšířením na rodinu – nabízíme ji pod názvem Firma+. Díky němu budou moci program využívat i vaši příbuzní, s nimiž bydlíte v jedné domácnosti.

Klasickým rozšířením jednouživatelské nebo víceuživatelské licence na rodinu, dostupným v nabídce pro spotřebitele, byste přišli o možnost jejího komerčního použití.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Je nutné si spolu s licencí objednávat i krabicové balení programu? Co vše chodí e-mailem?

Krabicové balení je zajímavé pro konzervativnější uživatele. Jeho součástí je přehledná příručka k příslušné verzi programu. Ke zprovoznění programu však není potřeba – vše potřebné totiž obdržíte e-mailem.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Po odeslání objednávky licence mi nedorazil žádný e-mail. Je to v pořádku?

Není, potvrzení posíláme vždy. Podívejte se prosím nejprve do spamového koše ve vašem e-mailovém programu, jestli tam naše zpráva nezapadla. Pokud ani tam není, kontaktujte nás prosím.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Je licence programu nějak časově omezená?

Záleží na tom, jaký typ licence si zakoupíte. Dobu platnosti licence pak najdete v Zoner účtu nebo licenční dokumentaci od nás. Takzvaná předplacená neboli termínovaná licence má platnost časově ohraničenou. Naproti tomu trvalá licence je skutečně časově neomezená.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Máme trvalou licenci verze X. Budeme moci upgradovat na nějakou novější verzi?

Novou vývojovou verzi v nejbližší době neplánujeme, jelikož kontinuálně vyvíjíme verzi X a několikrát ročně k ní vydáváme aktualizace obsahující nové funkce. Kdykoliv si můžete k této licenci za zvýhodněnou cenu koupit tzv. údržbu (aktualizace a podporu). Nebudete si tedy muset kupovat novou licenci na novější verzi programu, ale dokoupíte si jen údržbu té stávající.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Môžeme si u vás licenciu objednať aj zo Slovenska?

V našem českém e-shopu je možné zakoupit pouze českou verzi Zoner Photo Studia, a to v českých korunách a s českou DPH. Pro nákup komerční nebo výukové licence slovenské verze programu se prosím obraťte na naše slovenské zastoupení.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Bude program po instalaci hned fungovat, nebo je potřeba jej nějak aktivovat?

Pokud byl program nainstalován z instalačního balíčku s vloženou licencí (zajišťuje správce licence ve svém Zoner účtu), pak bude hned při prvním spuštění plně funkční. Standardní instalace však může vyžadovat aktivaci vložením licenčního čísla (do verze 17) nebo přihlášením do Zoner účtu uživatele (od verze 18). Podrobné instrukce k instalaci a aktivaci zasíláme spolu s objednanou licencí.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

K čemu slouží aktivační kód? Jak se používá?

Aktivační kód je jednorázový kód, pomocí kterého vložíte licenci na Zoner účet, na kterém ji budete spravovat. Existují dva způsoby, jak aktivační kód na účet vložit:

  1. Prostřednictvím programu: Spusťte nainstalované ZPS a přihlaste se v něm Zoner účtem (pokud jej ještě nemáte, založte si jej). Volbu Vložit aktivační kód naleznete v ZPS vpravo nahoře pod tlačítkem s vaší e-mailovou adresou.
  2. Prostřednictvím webového rozhraní Zoner účtu: Otevřete si stránku s licencemi v Zoner účtu. Do příslušného políčka na této stránce vložte aktivační kód. Tato možnost je vhodná například pro správce multilicence, který sám nebude uživatelem programu a musel by si jej zbytečně instalovat.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Přišla jsem o počítač, na kterém jsem program používala. Znamená to, že jsem přišla o zaplacený program?

Nebojte, neznamená. Program můžete znovu zprovoznit na novém počítači. Instalační soubor k vaší verzi programu najdete v sekci Ke stažení. Další postup závisí na tom, jakou verzi programu máte.

Od verze 18 se licence ukládají na Zoner účtu. Tím se pouze do opětovně nainstalovaného programu přihlásíte. Pokud máte více Zoner účtů, tj. vedených na různé e-mailové adresy, musíte zjistit, na kterém z nich licenci máte. Zkuste třeba ve své e-mailové schránce najít zprávy od Zoneru.

Pro zprovoznění starší verze programu budete potřebovat licenční číslo, které najdete na licenčním listu nebo v e-mailové zprávě, která vám od nás přišla po objednání licence.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Ztratili jsme licenční číslo k zakoupenému programu. Můžeme ho někde znovu získat?

Ano, pokud jste licenci kupovali přímo u nás, jsme schopni její licenční číslo dohledat podle vašeho IČO nebo e-mailové adresy, ze které objednávka proběhla. Kontaktujte nás prosím.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Kde získám instalační soubor ke starší verzi programu?

Instalační soubory všech vydaných verzí Zoner Photo Studia najdete na stránce Ke stažení.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Jak umožním používání zakoupené multilicence jednotlivým uživatelům?

Od verze 18 probíhá veškerá manipulace s licencí v Zoner účtu. Správce multilicence zde přidává a odebírá jednotlivé uživatele. Podrobnější instrukce jsou součástí licenční dokumentace.

Máte-li verzi 17 nebo starší, nainstalovaný program v každém počítači zprovozníte vložením obdrženého licenčního čísla.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Je možné program instalovat na server a provozovat na dálku (terminálový či virtualizovaný provoz)?

Ano, Zoner Photo Studio je možné provozovat pomocí různých druhů serverových instalací se vzdáleným přístupem uživatelů. Další informace najdete v doporučeních pro síťovou instalaci.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Je možné program instalovat hromadně na více počítačích, případně i s jednotným nastavením?

Ano, instalaci na více počítačích správcům usnadní konfigurátor instalačních souborů dostupný v jejich Zoner účtu. Součástí konfigurátoru jsou volby základních nastavení programu (asociace s formáty, automatické aktualizace apod.). Pro rozsáhlejší instalace také nabízíme vytvoření samostatné instalace na míru požadavkům zákazníka.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

V jaké podobě dodáváte instalační soubor programu?

Instalační soubor je všude standardně k dispozici ve formě spustitelného souboru typu EXE. V Zoner účtu správce multilicence je od verze 18 navíc dostupný konfigurovatelný instalační balíček typu MSI.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Funguje Zoner Photo Studio i na tabletech?

Ano. Na tablety s operačním systémem Windows je možné nainstalovat klasické Zoner Photo Studio. A na tablety se systémem Android je možné stáhnout a nainstalovat speciální zjednodušenou verzi programu Zoner Photo Studio Edit & Go.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Jaké jsou hardwarové požadavky programu pro plynulou práci?

Pro procházení složek s fotografiemi, jejich prohlížení a jednoduché operace s nimi ve většině případů postačuje minimální hardwarová konfigurace. K aktuálně nabízené verzi Zoner Photo Studia ji najdete na stránce Ke stažení.

Pro práci s velkými objemy souborů a pokročilé grafické operace (zejména vyvolávání raw souborů) je samozřejmě vhodné konfiguraci navýšit: čtyřjádrový procesor o frekvenci alespoň 3 GHz, RAM alespoň 4 GB a samostatná grafická karta s pamětí aspoň 2 GB. Další informace najdete v technických specifikacích programu.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Používá Zoner Photo Studio nějaké specifické (privátní) formáty souborů? A dají se tyto soubory otevřít v jiných programech?

Od verze X program pracuje s vlastním formátem s příponou ZPS, který umožňuje ukládání vícevrstvých obrazových dokumentů. Tento formát umí zpracovat pouze Zoner Photo Studio. Nedestruktivní úpravy provedené v modulu Vyvolat se ukládají do pomocných souborů. Pro další zpracování v jiné aplikaci je možné v obou případech provést export obrázku do některého ze standardních bitmapových formátů (JPG, PNG aj.).

Program je v tomto směru jinak otevřený a pracuje s běžnými bitmapovými formáty a formáty metadat. Soubory primárně organizuje do standardních složek systému. Metadata v případě bitmap ukládá přímo do souborů s obrazem, v ostatních případech do XML kontejneru. Pro urychlení práce se soubory a metadaty v rámci programu ukládá informace o souborech do vlastní interní databáze, tzv. katalogu. Také zálohování metadat a souborů je interní záležitostí programu, která nemá vliv na používání fotografií v jiných aplikacích.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Umí Zoner Photo Studio editovat soubory vytvořené v jiných grafických programech, třeba typu PSD nebo CDR?

Privátní formáty souborů vytvářených programy různých výrobců jsou většinou velmi různorodé, protože každý program nabízí trochu jiné funkce a také jiné algoritmy pro jejich aplikování. Výrobci navíc obvykle nezveřejňují specifikaci svých formátů.

Z těchto důvodů umí Zoner Photo Studio složitější formáty konkurenčních programů většinou jen zobrazit (PSD plně, CDR jen malý náhled). I kdyby je umělo editovat, výsledný soubor by z výše uvedených důvodů často vypadal jinak, než když je editován v originálním programu.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Potřebuje program ke své činnosti internetové připojení? Musím být stále on-line?

Ano, částečně. Internetové připojení je potřeba od verze 18 k ověření licence na Zoner účtu během prvního spuštění programu. Dále je nezbytné v případě, že používáte tagování fotografií údaji o zeměpisné poloze. Připojení je také vyžadováno pro stahování automatických aktualizací programu anebo zobrazení zpráv od výrobce v programu.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Musí být uživatel v programu neustále přihlášen ke svému Zoner účtu? A má se po skončení práce odhlásit?

Uživatel, který využívá licenci „na uživatele“ (týká se verzí ZPS 18 a X), přihlášen být musí, jelikož jeho licence je uložena právě na jeho Zoner účtu. Odhlašování uživatele doporučujeme v případě, kdy stejný počítač, respektive stejný uživatelský profil Windows používá více osob.

Pro uživatele s licencí „na počítač“ je přihlášení k účtu dobrovolné. Svůj účet může využívat například k připojení ke galerii Zonerama nebo mobilnímu cloudu.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Používá program ke své činnosti nějaké externí aplikace?

Verze 18 a X žádný pomocný software pro běžnou práci s fotografiemi nevyžadují. Verze 17 a starší pro správnou a plnou funkčnost programu potřebují, aby byly na počítači instalovány Microsoft Internet Explorer ve verzi 7 a sada knihoven Microsoft DirectX 9. Tyto předpoklady by však měly být u dnešních počítačů prakticky vždy splněny.

Pro vyvolávání některých typů raw souborů může být potřeba doinstalovat konverzní knihovnu Adobe DNG Convertor, která zajistí širší formátovou kompatibilitu a kvalitnější zobrazení. > Článek o DNG Convertoru

Pro co nejkvalitnější zobrazení náhledů raw souborů je užitečná sada WIC kodeků a pro zobrazení náhledů PDF a PostSciptových souborů je potřebná aplikace GhostScript. Všechny zmíněné doplňky je možné zdarma stáhnout na stránce Ke stažení.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Je možné přenést nastavení Zoner Photo Studia z jednoho počítače na jiný?

Ano. Přenos hlavních uživatelských parametrů programu (nastavení filtrů a většiny funkcí, klíčová slova apod.) je možné provést tak, že v nabídce v ZPS zvolíte Možnoti > Všeobecné > Uložit nastavení. Tím získáte soubor s příponou .reg, který si uložíte. V druhé instalaci Zoner Photo Studia tento soubor načtete pomocí volby Možnosti > Všeobecné > Načíst nastavení.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Četl jsem, že vyšla aktualizace programu, ale program mi žádnou aktualizaci nenabídl ani ji nemohu provést ručně. Jakto?

Správce vaší multilicence pravděpodobně aktualizace na vašem počítači zakázal. Obraťte se prosím na něj s žádostí o instalaci nejaktuálnějšího sestavení programu.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

V programu nevidím některé funkce, které by měla moje verze mít. Jak je to možné?

Pokud máte k dispozici nejaktuálnější sestavení programu, a přesto v něm nevidíte některé funkce, může to mít dva důvody: Buďto jste získali nižší edici programu nazývanou Basic nebo vám správce multilicence některé funkce (např. určité způsoby sdílení dat) deaktivoval.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Na kolika počítačích mohu zakoupený program provozovat?

Počet licencí, tedy oprávněných užití programu, je uveden na licenčním listu nebo v Zoner účtu. Pokud je rozsah licence stanoven počtem počítačů, můžete program využívat maximálně na tomto počtu počítačů. Pokud je rozsah licence stanoven počtem uživatelů, každý uživatel (konkrétní fyzická osoba) může svou licenci provozovat na všech svých počítačích. Podrobná pravidla najdete v licenčních podmínkách.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Kolik osob může současně využívat jednu licenci?

Licence jsou dnes udělovány převážně „na uživatele“. Jednu takovou licenci může využívat pouze jedna osoba. Každý uživatel tedy potřebuje svou licenci. Tzv. plovoucí licence, používané u nákladných síťových programů a informačních systémů, nenabízíme.

Máte-li licenci definovanou počtem počítačů, počet uživatelů nehraje roli. Počítačem se však v tomto případě nemyslí server.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Co když zaměstnanec, na kterého je vedena licence, končí? Je možné využít jeho licenci pro někoho jiného?

Ano, samozřejmě. Ať už zaměstnanec odchází trvale, nebo třeba jen dočasně, jeho licenci je možné prostřednictvím Zoner účtu převést na jinou osobu v organizaci.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Licenci kupuji na firmu. Když ji pak předám na Zoner účet nějakého zaměstnance, stane se tak on jejím majitelem?

Nestane. Přidělením firemní licence na Zoner účet zaměstnance ji pouze dočasně tomuto zaměstnanci svěřujete, aby mohl používat Zoner Photo Studio. Držitelem licence je stále organizace, na kterou byla při nákupu vystavena.

Jednouživatelskou licenci může sám uživatel předat jinému uživateli, ale u multilicence se o přidělování a odebírání licencí zaměstnancům stará správce – obojí probíhá v Zoner účtu. Řadový uživatel, kterému správce udělí právo na využití programu, nemá možnost s multilicencí manipulovat.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Upgradovali jsme na nejnovější verzi programu. Můžeme starší licenci dále používat nebo ji někomu věnovat?

Zakoupením upgradu nedochází k rozšíření licence na další počítače/uživatele. Upgradem původní licence pozbývá platnosti, protože byla nahrazená novou. Tím pádem ji nelze využít na jiném počítači. Starší verzi programu je však možné používat na tomtéž počítači, na kterém máte nainstalovánu verzi nejnovější.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Musím po upgradu z počítače odinstalovat starší verzi programu?

Nemusíte. Jednotlivé vývojové verze jsou na sobě zcela nezávislé. Po koupi upgradu můžete starší verzi používat na stejném PC. Pokud však nechcete, aby vám starší verze zabírala místo na disku, klidně ji odinstalujte.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Lze Zoner Photo Studio přeinstalovat ze starého počítače na nový, nebo si musíme koupit novou licenci?

Nemusíte. Pokud vaše stávající licence nadále platí, program můžete libovolně přesouvat mezi počítači. Instalační soubory Zoner Photo Studia najdete na stránce Ke stažení.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Koupili jsme si předplacenou licenci ZPS na 1 rok. Co se stane s programem po skončení tohoto období, když si neobjednáme pokračování předplatného?

Pokud včas nestihnete prodloužit předplatné, bude Zoner Photo Studio ještě 30 dní plně funkční díky tzv. ochrannému období. Po jeho uplynutí vám program umožní používat jen základní funkce jako prohlížení nebo export.

Pokud předplatné prodloužíte v ochranném období, vaše pokračovací licence bude bezprostředně navazovat na předchozí licenční období. Příklad: Původní licence skončila 20. 9. 2017. Předplatné jste prodloužili až 30. 9. 2017. Navazující licence skončí 20. 9. 2018.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Jak je možné předplatné ZPS zrušit?

Předplatné je možné zrušit tak, že na konci předplaceného období neobjednáte nebo odmítnete pokračování (zrušíte automatické prodlužování). Pokud se ptáte na možnost pozastavení běžícího předplatného, to možné není. Stornování objednávky před zaplacením samozřejmě možné je.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Co se myslí pojmem „uživatel“?

Uživatelem je v našem případě konkrétní fyzická osoba, která má na základě námi udělené licence právo program používat. To znamená jmenovitý člověk, nikoli kdokoli, kdo má přístup k počítači, na němž je program nainstalován. Tento konkrétní člověk má dnes svůj vlastní Zoner účet, do kterého je jeho licence vložena a kterým se v programu identifikuje. Uživatelem tedy nemůže být například celá firma.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Co je to „multilicence“ a na kolik uživatelů nebo počítačů se může vztahovat?

Multilicence znamená sdružení licencí pro dva a více počítačů/uživatelů jednoho zákazníka do jedné licence. Multilicence se snáze spravuje a upgraduje a její nákup zpravidla přináší i cenové zvýhodnění; cena jedné licence je snížena o multilicenční (objemovou) slevu v závislosti na rozsahu multilicence. Organizacím s velkým počtem uživatelů můžeme vystavit multilicenci pro neomezený počet počítačů/uživatelů.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Co znamenají pojmy „upgrade“ a „update“? Jde o jiný typ aktualizace?

Ano. Upgradem se rozumí přechod na novější vývojovou verzi softwaru, případně na jeho vyšší (lépe vybavenou) edici. Původní licence je nahrazena novou. Naproti tomu updatem je myšlena průběžná aktualizace softwaru, kterou nedochází ke změně verze.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Co je to Zoner účet a k čemu je potřeba?

Zoner účet slouží zejména ke správě licence k Zoner Photo Studiu, a to od verze 18. U licencí typu „na uživatele“ jej musí mít každý uživatel, protože jej potřebuje k přihlášení do programu. Webové rozhraní účtu najdete na adrese ucet.zoner.cz.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Jaké jsou záruky na funkčnost programu? Na jakou technickou podporu máme nárok?

Na náš software se vztahuje tradiční dvouletá záruční lhůta. Ke každé vývojové verzi programu navíc poskytujeme základní technickou podporu (údržbu), která trvá minimálně jeden rok od vydání a má podobu průběžných aktualizací. Ty mohou zahrnovat nejen funkční vylepšení, ale i opravy zjištěných chyb, podporu nových grafických a metadatových formátů či obnovu kompatibility se službami a aplikacemi třetích stran (mapové služby, on-line úložiště apod.).

Podrobnosti najdete na stránce Omezení podpory starších verzí ZPS.

Uživatelům se věnujeme i po skončení tohoto období v rámci naší zákaznické podpory.

Období podpory verze X závisí na typu licence a je popsáno v přehledu nabízených licencí.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Kde se dozvím, jak program používat?

Zdrojů informací a tipů pro efektivní práci se Zoner Photo Studiem nabízíme hned několik:

  1. Nápověda přímo v programu – klikněte na tlačítko Nápověda (symbol otazníku) nebo stiskněte klávesu F1.
  2. Kniha Zoner Photo Studio, praktická příručka – kniha je součástí krabicového balení programu, lze ji také samostatně dokoupit.
  3. Návody a další články v našem magazínu Milujemefotografii.cz.
  4. Individuální školení.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Připravujete také verzi ZPS pro počítače Apple?

Chceme se plně soustředit na vývoj verze pro Windows, proto verzi pro Apple zatím neplánujeme. Zoner Photo Studio však na OS X spustíte za pomoci virtualizace. Více o ní naleznete v tomto článku.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Kde najdu podrobnější informace o fotopředmětech, které se objednávají přes ZPS X?

Ceny, dodací podmínky a další informace najdete na stránce Fotopředměty.

To mi pomohlo Pomoc, potřebuji více informací!

 

Stále potřebujete pomoci?

Jsme vám k dispozici každý všední den v časech 9:00–12:00 a 13:00–16:30, ale e-maily nám můžete poslat i o půlnoci.