www.zoner.eu
    Czechia.com | inShop.cz | CA Czechia.cz | inMail.cz | Interval.cz | ZonerPress.cz | INSHOP4 | zonerama.cz
Zoner software - hlavní rozcestník
základ pro profesionální e-byznys

Přihlaste se k odběru zpravodaje



Napište nám připomínky, podněty, nápady a přání




Opište číselný kód


Doporučujeme
Czechia.com

Regzone.cz

Interval.cz

Zonerpress.cz

CACzechia.cz

Nejčastější dotazy k Zoner inShopu

Obsah:
XML soubor aplikace inShop3
IPSEC ochrana na inShop serverech
Nápověda pro Zoner inShop3 v OS Microsoft Vista
Kompatibilita s OS Microsoft Vista
Komunikace klientské a serverové části
Všeobecné otázky
Propojení s ekonomickými systémy Money a Pohoda
Zřízení prodejny a přechody mezi variantami
Otázky ohledně Zoner ATC inShopu (pro AT Computers)


XML soubor aplikace inShop3

Otázka: Jak vložit kód počítadla nebo statistik (Google analytics, Toplist) na inShop3?
Odpověď:

Aplikace inShop3 poskytuje v modulu Statistiky množství potřebných informací o dění na vašem eshopu. Pokud jste však z minulosti zvyklí používat pro sledování návštěvnosti externí statistiky (Google analytics, Toplist), můžete zcela pohodlně a jednoduše vložit potřebný kód do stránek vašeho inShopu.

Vygenerovaný kód vložíte následujícím způsobem:

  1. agenda Servis, záložka Zobrazit dole tlačítko Další (obrázek 1)
  2. stiskněte tlačítko Nastavit (obrázek 2)
  3. zde zvolte zatržítko Vlastní text a dole do rámečku vložíme kód počítadla (obrázek 3)
  4. potvrďte OK
  5. odešlete na Server (F5)

IPSEC ochrana na inShop serverech

Otázka: Proč nefunguje příkaz ping?
Odpověď:

Na veškerých našich serverech je použita technologie IPSEC, která slouží jako první linie ochrany serveru před vnějšími útoky. Jedním z nastavení této služby je zákaz odpovědi na ICMP pakety přicházející z neznamých ip adres (toto je povoleno pouze na GW Zoneru). Pokud potencionální útočník server pingne, server mu neodpoví a tváří se jako vypnutý.


Nápověda pro Zoner inShop3 v OS Microsoft Vista

Otázka: Mám operační systém Windows Vista a když si stáhnu „Nápovědu k Zoner inShopu 3“, nelze ji otevřít. Co se s tím dá dělat?
Odpověď:

Nápověda je soubor s koncovkou „chm“ a při standardním zabezpečení Windows Vista ji bohužel nelze otevřít. Můžete však použít Nápovědu ve formátu „html“, kterou si můžete stáhnout.


Kompatibilita s OS Microsoft Vista

Otázka: Zoner inShop Designer nefunguje korektně pod operačním systémem Windows Vista. Co s tím mám dělat?
Odpověď:

1) Stáhněte si novou verzi (či jen sestavení) aplikace Zoner inShop Designer z umístění: http://www.zoner.cz/inshop/support.asp a aplikujte tento update podle návodu, který je umístěn pod odkazem pro stažení souboru

2) Zapněte ve vlastnostech souboru inshop.exe, který se standardně nachází ve složce c:\program files\zoner\inshop3, kompatibilitu se systémem WindowsXP SP2, a také vyberte volbu „Spustit tento program jako správce“ (pokud to jde).

3) V ovládacích panelech -> BDE Administrator vyberte: Configuration -> Drivers -> Native -> Paradox a změňte cestu NET DIR do složky, kde je nainstalován inShop Designer a tuto volbu potvrďte kulatou šipkou Apply vlevo nahoře na panelu. Restartujte aplikaci inShop Designer

4) Nyní bude program Zoner inShop Designer fungovat stejně jak v předchozích verzích systému Microsoft Windows.


Komunikace klientské a serverové části

Otázka: V Zoner inShop Designeru jsme provedli nějaké změny a nyní nefunguje odesláni dat na server.
Odpověď:

1) Zkontrolujte si nastavení "Pasivniho režimu spojení na server". Tato volba se nachází v inShop Designeru v agedně SERVIS, záložka Připojení sítě. Volba "Použít pasivní režim spojení přes proxy server" musí být vždy aktivní i když proxy server nepoužíváte. Pokud tuto volbu nemáte aktivní, prosím zatrhněte ji:

  • zatrhněte volbu "Využít proxy server"
  • zatrhněte volbu "Použít pasivní režim spojení přes proxy server"
  • volbu "Využít proxy server" zrušte (Pasivní režim zůstane aktivní)

2) Stáhněte si prosím nový soubor aplikace přenosu dat na server "Dataexchange.exe" z tohoto umisteni: http://www.inshop.cz/update/dataexchange_new.zip, rozbalte a nakopirujte jej do soucasne slozky inShopu na pevném disku (složka Program files/zoner/inShop3). Starsi verze tohoto souboru se přepíše verzí novou.

3) Zkontrolujte si lokální nastavení Vašeho počítače, zda nepoužíváte nejaký program, který může blokovat přenos dat na server. Většinou to bývá firewall či různé antivirové či antispywarové programy.

4) Pošlete, prosím protokol o neúspěšném přenosu dat DataExchange.log.htm, který se ukládá do instalační složky programu (C:/Program Files/Zoner/inshop3/…) na adresu technické podpory help@inshop.cz. Rádi vám pomůžeme.


Otázka: Po spuštění přenosu dat mezi Zoner inShop Designerem a serverem se mi zobrazí hlášení "Selhala inicializace DLL knihovny. Bezpečná komunikace nemůže být navázána. Chcete pokračovat nešifrovaně?" Co mám dělat ?
Odpověď: Jedná se o projev nefunkčnosti modulu pro šifrování dat. Jelikož v tomto modulu programátoři objevili chybu, dočasně jej na serveru vypnuli. Nešifrovaná komunikace by ale měla fungovat v pořádku. Šifrování lze vypnou v agendě Servis na kartě Server odtrhnutím políčka "Šifrovat přenosy".

Otázka: V Zoner inShop Designeru jsem provedl některé změny, ale na prodejně se to nijak neprojevilo, kde může být problém?
Odpověď: Problém může mít několik příčin:
  • Změny nebyly odeslány na server. V takovém případě je třeba odeslat data z agendy, ve které byly změny provedeny, na server.
  • Změny byly odeslány na server, ale neprojevují se z důvodu kešování v počítači uživatele nebo proxy-serveru. Řešením je vymazat v prohlížeči dočasné soubory (nebo zakázat kešování ASP souborů v proxy serveru a vymazat jeho keš) a podívat se na prodejnu znovu.

Otázka: Přidal jsem v Zoner inShop Designeru do stromu kategorií novou kategorii, ale po odeslání změn na server se kategorie neobjevila. Vím určitě, že se nejedná o kešování.
Odpověď: Kategorie byla pravděpodobně odeslána prázdná (tj. neobsahovala žádné zboží ani jiné kategorie). V takovém případě se kategorie v prodejně standardně nezobrazuje.

Otázka: Pokud kliknu v agendě Servis na kartě Server na tlačítko "Test spojení", test neproběhne v pořáku. V čem může být problém?
Odpověď: Postupujte podle následujících kroků:
  • Nejprve se ujistěte, zda máte údaje pro spojení se serverem (v agendě Servis na kartě Server) vyplněny přesně podle závěrečné zprávy, která vám přišla krátce po zřízení serverové části prodejny. Pokud již nemáte závěrečnou zprávu k prodejně k dispozici, můžete stejné údaje najít po přihlášení na účet v Centru administrace, po kliknutí na tlačítko Detaily, vedle provozované služby (Varianta T nebo Varianta I).
  • Jste-li připojeni k internetu prostřednictvím proxy serveru (podnikové sítě), ujistěte se, že máte nastaveny parametry proxy v Designeru (agenda Servis, karta Připojení sítě). Upozorňujeme, že pro FTP nelze využívat stejné číslo portu, jako pro HTTP.
  • Pokud bude test spojení i po kontrole údajů neúspěšný, pošlete na adresu technické podpory protokol o neúspěšném přenosu dat.

Otázka: Nefunguje spojení mezi Zoner inShop Designerem a serverem. Stránky prodejny se přitom zobrazují správně. Co mám dělat?
Odpověď: Pokud jste si jist, že máte nastaveny správně údaje pro komunikaci se serverem (v agendě Servis na kartě Server), a to ani při opakovaných pokusech, je nutné poslat na e-mailovou adresu technické podpory protokol o neúspěšném přenosu dat.

Otázka: Nelze odesílat katalog na server. Test spojení nepracuje a v chybovém protokolu je: Invalid PORT Command.
Odpověď: Problém je v nastavení vašeho proxy serveru. Prosím, vyzkoušejte následující postup:
  • V agendě Servis v sekci Připojení sítě zatrhněte Využít proxy server.
  • Dále zatrhněte Použít pasivní režim spojení přes proxy server.
  • Vraťte se k zatrženému políčku Využít proxy server a odtrhněte jej. Políčko Použít pasivní režim spojení přes proxy server zůstane zatržené - zašedlé.


Všeobecné otázky

Otázka: Máme problém se zobrazením prodejny v Náhledu.
Odpověď: Pošlete, prosím, soubor Debug.log který se ukládá do instalační složky programu (C:/Program Files/Zoner/inshop3/…) na adresu technické podpory help@inshop.cz. Rádi vám pomůžeme.

Otázka: Občas příjde bezpečnostní hlášení od Zoner inShopu o překročení limitu počtu pokusů o přihlášení od uživatele do systému. Co se děje?
Odpověď: Zpráva, která Vám přišla, pouze oznamuje, že zákazník asi zapomněl heslo do Vaší prodejny. V Zoner inShop Designeru totiž máte zadáno, aby vás systém o těchto událostech informoval. Nastavuje se v agendě Servis sekce Bezpečnost | Bezpečnostní nastavení | Maximální počet pokusů o přihlášení.

Otázka: Jak velký je prostor pro prodejnu?
Odpověď: Standardně 100 MB, avšak individuálně lze dohodnout i větší.

Otázka: Lze mít prodejnu ve více jazykových verzích, např. v češtině a angličtině?
Odpověď: Ano, je možné mít vícejazyčnou verzi Zoner inShopu. Zoner inShop 3 umožňuje přepínat mezi jednotlivými jazyky v rámci jedné serverové časti. Jazykové verze jsou poskytovány pouze ve variantě Standalone.

Otázka: Je možné v rámci aplikace Zoner inShop 3 používat vlastní ASP nebo PHP skripty?
Odpověď: ASP a PHP skripty je mozné pouzít ve variantě I-Standalone. S konkrétními dotazy o možnostech doplnění funkcí nebo úprav aplikace se obracejte na pracovníky technické podpory.

Otázka: Při pokusu o změnu v databázi katalogu v Zoner inShop Designeru se mi objevuje chybové hlášení "Cannot modify, read only dataset". Co mám dělat?
Odpověď: Vše nasvědčuje tomu, že je problém s indexy v databázi. Zkuste aktualizovat formát dat (v agendě Servis, v menu Nástroje), kdyby to nepomohlo, tak reindexovat databázi (tamtéž). Pokud by ani tohle nepomohlo, obraťte se, prosím, na technickou podporu.

Otázka: Jak docílím toho, aby se zboží z mé prodejny dalo vyhledávat na portálech Centrum.cz a Atlas.cz?
Odpověď: Stačí vyplnit formulář na této stránce. Po jeho odeslání bude Vaše prodejna zařazena do databáze prodejen na platformě Zoner inShopu 3, registrovaných na stránkách www.inshop.cz. Kromě toho budou takto registrované prodejny přidány do seznamu prodejen, ze kterých si portály www.centrum.cz a www.atlas.cz stahují prostřednictvím XML souborů veškerá data o výrobcích.

Otázka: Potřeboval bych ve své prodejně změnit některé texty, bohužel je není možné modifikovat pomocí "Volitelných textů" na kartě Vzhled v agendě Servis.
Odpověď: Texty, které není možné modifikovat ve "Volitelných textech" je možné změnit pomocí přepisu souboru czech.txt (případně slovak.txt, nebo english.txt), které jsou na serveru umístěny ve složce ../inshop/texts/languages/Def. Po změně příslušného souboru je třeba jej umístit do adresáře ../inshop/texts/languages.


Propojení s ekonomickými systémy Money a Pohoda

Otázka: Snažím spojit internetový obchod s Money3 litte, a aplikace hlásí, že chybí soubor VYMENADAT.EXE. Co se tím dá dělat?
Odpověď: Problém bude pravděpodobně v nastavení propojení komunikace Zoner inShopu a Money. Zkontrolujte, prosím, nastaveni v Money: - horni menu Nástroje | Konfigurace | Nastaveni elektronického obchodování…. Na kartě Obecné zatrhněte políčko "Propojeno s obchodním domem Inshop 2000", dále v Umístění off line klienta obchodního domu nastavte c:\Program Files\Zoner\inShop 3. Ve výběru Nastavení | Prodejny, prosím, zvolte název vaší aktuální prodejny.

Otázka: Používáme ekonomický systém Pohoda a chceme mít svou internetovou prodejnu s tím, že pro její ovládání chceme využívat výhradně Pohodu. Nainstaloval jsem Pohodu, kde je možnost spolupráce se Zoner InShop, ovšem ve verzi 2000. Jaké je správné nastavení propojení Zoner inShopu 3 a Pohody?
Odpověď: Nastavení propojení Zoner inShopu 3 a ekonomického systému Pohoda se provádí přímo v Pohodě (tyká se všech verzí Pohody) a najdete ho v horním menu Nastaveni | Internetove obchody. V sekci Internetovy obchod vyberete Zoner inShop 2000 (volba je kompatibilní se Zoner inShop 3).
V Nastavení pro Internetový obchod | Klientske centrum nalistujte: C:/ProgramFiles/Zoner/inShop3. V sekci Nastavení | Adresář prodejny vyberte, prosím, aktuální prodejnu. Ve většině případů je to 0002.

Otázka: Prosím o radu, jak importovat data z účetního systému Money S3 do Zoner inShopu 3?
Odpověď: Import z Money do Zoner inShopu 3 je možný dvěma způsoby:
  1. Vyexportujte z Money soubor, který následně naimportujete do Zoner inShop Designeru (agenda Katalog zboží, menu Soubor | Import ze souboru. Více informaci k importu naleznete v elektronické přiručce k Zoner inShopu.
  2. Data ze systému Money pošlete na serverovou část prodejny a následně načtěte zboží ze serveru do Zoner inShop Designeru - agenda Katalog, menu Soubor | Načíst zboží ze serveru. Tato varianta je pravděpodobně jednodušší.

Otázka: Lze propojit Zoner inShop s Money, když ještě nemáme serverovou část?
Odpověď: Aby mohlo fungovat propojeni mezi Money a Zoner inShopem, je serverová část nutná. Money komunikuje pouze se serverovou částí, nikoliv se Zoner inShop Designerem. Ze Zoner inShop Designeru Money čerpá pouze údaje o komunikaci se serverovou částí (adresa, FTP přistup atd.), proto je nezbytné tyto údaje v Zoner inShop Designeru nastavit v agendě Servis sekce Připojení sítě a Server, podle údajů z předávací zprávy prodejny Zoner inShopu. V Money je nutné také nastavit vychozí prodejnu, protože Zoner inShop Designer umožňuje současnou správu více prodejen.


Zřízení prodejny a přechody mezi variantami

Otázka: Mám zaparkovanou doménu na Czechii, a nyní bych na ní chtěl zprovoznit internetovou prodejnu. Jak postupovat?
Odpověď: Přihlašte se na svůj účet v Centru administrace a v seznamu používaných služeb u zaparkované domény klepněte na tlačítko Změnit a vyberte novou variantu.

Otázka: Jak přejít z bezplatného testovacího provozu Varianty T do placeného provozu Varianty T?
Odpověď: Přihlašte se na svůj účet v Centru administrace. V seznamu používaných služeb (Varianta T) stiskněte tlačítko Detaily. Vpravo nahoře stiskněte tlačítko Změnit. Následně v sekci Placený provoz internetové prodejny zatrhněte Varianta T - pokračovat ve stejné variantě v placeném provozu a zvolte způsob plateb (čtvrtletní nebo roční cykly).

Otázka: Jak přejít z bezplatného testovacího provozu Varianty T do placeného provozu Varianty I (vlastní doména) v případě, kdy je doména parkována na Czechii?
Odpověď: Převod je možné uskutečnit na vašem účtu v Centru administrace, a to pouze v případě, že převáděná prodejna i parkovaná doména jsou na shodném účtu v Centru administrace. V seznamu používaných služeb (Varianta T) stiskněte tlačítko Detaily, dále vpravo nahoře stiskněte tlačítko Změnit. Následně v sekci Placený provoz internetové prodejny dejte Převést na variantu I - s použitím zaparkováne domény a vyberte parkovanou doménu. Pak už jen stačí vybrat způsob plateb (čtvrtletní nebo roční cykly).

Otázka: Jak přejít z bezplatného testovacího provozu Varianty T do placeného provozu Varianty I (vlastní doména) v případě, kdy doména běží v jiné variantě?
Odpověď: V tomto případě je možné provést převod pouze na základě žádosti, zaslané na adresu help@inshop.cz. Žádost musí být zaslána z autorizované e-mailove adresy, tj.adresa kterou máte uvedenou v Centru administrace jako kontaktní, abychom zvýšili jistotu, že o převod žádá skutečně vlastník. Prodejna i doména, na kterou se bude prodejna převádět, musí být na stejném účtu v Centru administrace.

Otázka: Jak přejít z bezplatného testovacího provozu Varianty T do placeného provozu Varianty I (vlastní doména) v případě, kdy doména již existuje, ale není provozována na Czechii?
Odpověď: Jedná se o přeregistraci domény ke službě Czechia. Nejprve je nutné zadat objednávku přeregistrace domény do Centra administrace. Pokud již máte vlastní účet v Centru administrace, klepněte na Přidat novou službu v seznamu používaných služeb. Pokud vlastní účet ještě nemáte, vyplňte objednávku na www.czechia.com. Poté zaškrtněnte první pole Parkování domény. Vyplňte název domény, kterou chcete přeregistrovat od jiného poskytovatele, a doplňte vlastníka (pokud není definován). Po kliknutí na Pokračovat se zobrazí (červeně) informace, že doménové jméno je již registrováno a jestli chcete požádat o přeregistraci. Zvolte tedy možnost přeregistrace.

Během cca 2 hodin by měl být na e-mailovou adresu vlastníka doručen od společnosti CZ-NIC protokol o přeregistraci na servery Czechia.com. Pokud vlastník domény protokol vlastnoručně podepíše a odešle poštou nebo faxem společnosti CZ-NIC, stane se technickym správcem společnost ZONER software a bude dokončen proces parkování v Centru administrace. Dále je třeba postupovat jako v případě převodu bezplatného testovacího provozu varianty T na Variantu I se zaparkovanou doménou.

Otázka: Jak přejít z provozu Varianty T nebo Varianty I na variantu Standalone?
Odpověď: V případě, že provozujete prodejnu ve Variantě T nebo I a máte zájem o přechod na Variantu Standalone nebo Serverhosting (vyhrazený server pouze pro vaší prodejnu), kontaktujte, prosím, technickou podporu na adrese help@inshop.cz.


Otázky ohledně Zoner ATC inShopu (pro AT Computers)

Otázka: V prodejně se u některých výrobků neobjevuje pole pro přidání počtu kusů do košíku, přestože tato volba je zapnuta v Zoner inShop Designeru.
Odpověď: Pokud se nezobrazuje pole pro přidání počtu kusů, pravděpodobně se jedná o počítačovou sestavu, svázané nebo spřažené zboží. Po kliknutí na košík je pak zákazník přesměrován na konfiguraci výrobku. Zde může zákazník zadat i počet požadovaných kusů.

Otázka: Po nastavení výpočtu koncových cen podle nákupních a marže se na prodejně zobrazují u všech výrobků nulové ceny.
Odpověď: Pravděpodobně je to způsobeno tím, že nákupní ceny nebyly dosud aktualizovány v databázi prodejny (na server nebyly poslány přístupové údaje dealera do ATC). Při nejbližší aktualizaci (zpravidla do druhého dne) by nákupní ceny měly být aktualizovány a na serveru správně zobrazeny.

Otázka: V prodejně nefunguje kontrola ověřování skladu u dodavatele.
Odpověď: Tato chyba je zpravidla způsobena tím, že nejsou zadány přístupové údaje do ATC Business Linku, takže prodejna nekomunikuje s dodavatelským systémem. Ověřování skladu zprovozníte zadáním přístupových údajů do ATC Business Link na kartě Obecné ATC modulu v Zoner inShop Designeru.

Pro měsíc Červen: více na www.inshop.cz
reference reference
AKTUALITY
14.7.2011 - Ocenění Prodejna měsíce června 2011 získává www.skinshop.cz.
10.6.2011 - Ocenění Prodejna měsíce května 2011 získává www.vino-pruhonice.cz.
5.5.2011 - Ocenění Prodejna měsíce dubna 2011 získává shop.kolobka.cz.
22.2.2011 - Ocenění Prodejna měsíce března 2011 získává www.motorky-ctyrkolky.com.
22.2.2011 - Ocenění Prodejna měsíce února 2011 získává www.ergo-product.cz.
7.2.2011 - Ocenění Prodejna měsíce ledna 2011 získává www.oleje-levne.com.
19.1.2010 - Ocenění Prodejna měsíce prosinec 2010 získává www.topmobily.cz.
08.12.2010 - Ocenění Prodejna měsíce listopad 2010 získává www.h-centrum.cz.
16.11.2010 - Ocenění Prodejna měsíce října 2010 získává www.teno.cz.
Knižní tip:
© 2004 ZONER software, a.s. Všechna práva vyhrazena. Informace o ochraně osobních údajů.
Kontakt: e-mail: info@zoner.cz, tel: 543 257 244.